Komunikacijske vještine i javni nastup

Datum početka: po dogovoru

Cilj radionice

Cilj je radionice Komunikacijske vještine i javni nastup polaznike upoznati s temeljnim strategijama i vještinama potrebnima za učinkovitu komunikaciju u poslovnom okruženju te ciljanim vježbama i studijama slučaja svladati određene komunikacijske tehnike.

Kome je radionica namijenjena?

Članovima uprava, potpresjednicima i direktorima sektora, menadžerima svih razina, voditeljima i zaposlenicima te svima onima koje ova tema zanima.

Sadržaj radionice

  • kratak uvod u važnost retorike i komunikacijskoga planiranja
  • obilježja komunikacijskoga kanala
  • vještine potrebne za uspješno/uspješnije uključivanje u poslovnu zajednicu
  • koraci u ovladavanju komunikacijskih vještina
  • ključne komunikacijske vještine
  • vještina slušanja
  • tehnike aktivnoga slušanja
  • vještina postavljanja pitanja
  • neverbalna komunikacija
  • verbalna komunikacija: struktura govornoga čina
  • nedostaci u govornoj komunikaciji
  • vještina uvjeravanja
  • argumentacija/dokazivanje
  • argumentacijska shema
  • retoričke figure u funkciji argumentacije
  • tehnike manipulacije
  • pseudoargumentacija
  • upravljanje stresom / kontrola emocija.

Polaznici će na ovoj radionici savladati sljedeće ishode

  • osvijestiti važnost komunikacijskoga planiranja i vježbanja
  • znati kako usavršiti javni nastup i govorničke vještine
  • naučiti kako strukturirati i pripremiti govor
  • naučiti kako otkloniti nedostatke u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji
  • svladati tehnike aktivnoga slušanja
  • biti upoznati s vještinama postavljanja pitanja
  • znati primijeniti argumentacijsku shemu na konkretnim primjerima
  • naučiti temeljne argumentacijske vrste
  • biti upoznati s temeljnim retoričkim figurama u funkciji uvjeravanja
  • znati prepoznati najčešće oblike retoričke manipulacije i pseudoargumentacije
  • naučiti kako upravljati stresom izazvanim javnim nastupom te kako kontrolirati emocije
  • naučiti kako primijeniti vezna sredstva pri strukturiranju govora
  • osvijestiti najčešće jezične pogreške u govoru.

Nakon završetka radionice, polaznicima se izdaje Certifikat ISO 29990:2010 Quality Management na hrvatskom i engleskom jeziku, kojim se osigurava mobilnost znanja i potvrda stečenih kompetencija.

Trajanje radionice

12 školskih sati (2 dana x 6 sati)

Raspored i mjesto održavanja

  • 9.00 – 10.30 sati – Radionica
    • 10.30 – 10.45 sati – Coffe break
  • 10.45 – 12.30 sati – Radionica
    • 12.30 – 13.00 sati – Coffe break
  • 13.00 – 15.00 sati – Radionica

Mjesto održavanja: in-house ili Poslovno učilište EFFECTUS, Vlaška 94, Zagreb – termini izvođenja po dogovoru

Metode i način rada

Rad je u grupi interaktivan. Predavač primjenjuje problemsko-recepcijski pristup u obradi sadržaja. Polaznike se upoznaje s temeljnim znanjima i strategijama  svladavanja pojedinih sadržaja koji se oprimjeruju te uvježbavaju s polaznicima. Na konkretnim primjerima polaznici usvajaju razne tehnike i vještine  komuniciranja.

  • individulani rad: predstavljanje
  • grupni rad: uvjeravanje 
  • vježba: Slušajmo aktivno!
  • vježba: Postavljanjem pitanja usmjeravajmo komunikaciju
  • vježba parafraziranja zadanoga teksta (temeljna retorička vještina)
  • vježba strukturiranja govora prema ponuđenome tekstu
  • vježba rezimiranja
  • vježba: Kako primijeniti  vezna sredstva – konektore i modifikatore – u govoru
  • vježbe argumentiranja prema shemi Ive Škarića
  • studija slučaja: retoričke figure u funkciji uvjeravanja

Predavači

MARIJANA TOGONAL diplomirala je 1998. na Odsjeku za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu na kojemu je stekla i akademski stupanj doktorice znanosti. Stalno je zaposlena na Odjelu za komunikologiju Hrvatskoga katoličkog sveučilišta na radnome mjestu docentice na kojemu izvodi kolegije iz jezično-komunikacijskoga područja: Hrvatski jezik,  Jezična kultura i izražavanje, Uvod u akademski studij, Javni nastup i Kreativnost u odnosima s javnošću. Stručno joj je i znanstveno interesno područje vezano uz temeljne jezične djelatnosti: čitanje, pisanje, govorenje i slušanje te književne teme. 

Nakon završenoga fakulteta Marijana Togonal radila je kao gimnazijska profesorica u Samoboru paralelno izvodeći nastavu i na visokim učilištima: Visokoj poslovnoj školi Zagreb, Veleučilištu VERN’ (Odnosi s javnošću i studij medija) te Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment na kojima je predavala/predaje kolegije vezane uz jezičnu kulturu – pisanu i govorenu: Hrvatski poslovni jezik, Hrvatski jezik i stil, Retorika, Kultura govora, Pisanje u odnosima s javnošću i dr. S Poslovnim učilištem Effectus surađuje na programima Voditelj/ica ljudskih potencijala i Organizator/ica i voditelj/ica odnosa s javnošću na kojima drži predavanja iz pisane poslovne komunikacije te komunikacijskih i prezentacijskih vještina.

Marijana Togonal sudjelovala je na više domaćih i međunarodnih skupova i kongresa te je uključena u nekoliko istraživačkih projekata / programa cjeloživotnoga obrazovanja. Objavila je petnaestak znanstvenih i stručnih radova, dva priručnika za nastavu te priredila dva priručnika za rad sa studentima. Osim redovne sveučilišne nastavne djelatnosti gošća je predavačica na predavanjima i radionicama iz područja svoga rada.