Datum početka: otvorene prijave

Cilj radionice

Usvajanje temeljnih problem solving i kreativnih tehnika čime će se polaznicima omogućiti primjena znanja i vještina nužnih za praktičnu primjenu kompetitivne analize u procesu odlučivanja.

Kome je radionica namijenjena?

Članovima uprava, vlasnicima i direktorima poduzeća, menadžerima svih razina, voditeljima i zaposlenicima, te svima onima koje ova tema zanima.

Sadržaj radionice

  • definicija i kontekst kompetitivne analize
  • analitički proces, analitičke pogreške i analitički menadžment
  • uvod u problem solving tehnike
  • stablo vjerojatnosti
  • analiza korisnosti
  • stablo korisnosti
  • matrica korisnosti
  • napredna analiza korisnosti
  • ponderiranje/težinsko rangiranje
  • uvod u kreativne analitičke tehnike
  • vježbe kreativnog razmišljanja
  • koliko smo kreativni?
  • test kreativnosti
  • zašto nismo kreativni?
  • heuristike, pristranosti i logičke pogreške
  • divergentno vs. konvergentno
  • strukturirani brainstorming
  • 6 šešira
  • morfološka analiza

Trajanje radionice

12 školskih sati (2 dan x 6 sati)

Raspored i mjesto održavanja
  • 9.00 – 10.30 sati – Radionica
    • 10.30 – 10.45 sati – Coffe break
  • 10.45 – 12.30 sati – Radionica
    • 12.30 – 13.00 sati – Coffe break
  • 13.00 – 15.00 sati – Radionica

Mjesto održavanja: Poslovno učilište EFFECTUS, Vlaška 94, Zagreb – termini izvođenja po dogovoru

Polaznici će savladati ishode
  • Kako savladati instinktivne mentalne osobine zbog kojih griješimo u poslovanju?
    • npr. obično započinjemo analizu nekog problema formulacijom svojih zaključaka; time krećemo od mjesta gdje bismo trebali završiti naš analitički proces
    • npr. svaka naša misao i svaka odluka koju donesemo ima određenu emocionalnu dimenziju
    • npr. svijet oko sebe nagonski promatramo u obliku obrazaca, koje naš um prepoznaje temeljem sjećanja o prošlim iskustvima, a stvaranje stereotipa je jedan od oblika izrade obrazaca
    • skloni smo davati veću vrijednost novim informacijama koje su konzistentne s našim predrasudama, čime ih još i osnažujemo
    • imamo potrebu pronaći objašnjenje za sve, bez obzira na to jesu li ta objašnjenja precizna i točna
    • skloni smo tražiti i skupljati dokaze koji podupiru naša uvjerenja i prosudbe izbjegavajući i podcjenjujući dokaze koji ih ne podupiru
    • skloni smo se pridržavati neistinitih uvjerenja unatoč kontradiktornim dokazima
  • Zašto u poslovnom odlučivanju izbjegavamo vjerojatnost?
    • kada ste posljednji put trebali odabrati između različitih alternativa čija je izglednost određena pripadajućom vjerojatnošću?
  • Kako učinkovito upravljati opcijama, ishodima, vjerojatnostima, korisnostima…i drugim važnim čimbenicima za vaše odlučivanje?
  • Što su to problem solving tehnike?
  • Kako učinkovito primijeniti problem solving tehnike u svakodnevnom poslovanju?
  • Što je kreativnost….Kreativnost je sposobnost koja nam omogućuje da promatrajući iste stvari koje vide i svi drugi donesemo zaključke drugačije od svih ostalih. A naša je kreativnost određena odabirima. Odabirima koje prihvaćamo i odabirima koje ne prihvaćamo.
  • Ako uvijek razmišljate na isti način, uvijek ćete dobivati iste rezultate. “…Osmišljavajući integralni pristup kompetitivnoj analizi uočili smo potrebu ostvarenja sinergijskog učinka primjene različitih analitičkih tehnika nad istim poslovnim problemskim prostorom Pritom smo uočili problem primjene ekspertnog znanja. Eksperti pojedinog poslovnog problemskog prostora vrlo su podložni učinku ustrajnosti s obzirom na to da se mentalni sklop brzo formira, ali teško mijenja. Posljedica jest asimiliranje novih činjenica u prvobitnu sliku sve dok one ne postanu značajno kontradiktorne s prvobitnom percepcijom te dok ta kontradikcija ne postane toliko očigledna da se nametne svijesti eksperta. To znači da će početna percepcija, iako možda netočna, odolijevati promjeni s obzirom na to da je količina informacija potrebna za pobijanje hipoteze značajno veća od količine koja je potrebna za početnu interpretaciju. Tražeći rješenje navedenog problema naišli smo na nove probleme: emocionalnu dimenziju naših misli i odluka; utjecaj mentalnih prečaca podsvijesti na svjesno razmišljanje; nagonsko promatranje okoline u obliku obrazaca; podložnost predrasudama i pretpostavkama i instinktivno oslanjanje na njih; tendenciju donošenja preuranjenog zaključka na temelju prepoznavanja sličnosti između trenutačne i neke prijašnje situacije; potrebu iznalaženja objašnjenje za sve, bez obzira na to jesu li ta objašnjenja precizna i točna; traženje i prikupljanje činjenica koje podupiru naša uvjerenja i prosudbe uz istovremeno izbjegavanje onih činjenica koje ih ne podupiru; sklonost pridržavanju neistinitih uvjerenja unatoč kontradiktornim dokazima i dr. Rješenje svih navedenih problema omogućuju kreativne analitičke tehnike pomažući identificirati i razbiti restriktivne mentalne sklopove koji onemogućuju otvaranje prema novim spoznajama i prihvaćanje alternativnih rješenja.
  • Sljedeća velika grupa problema koju smo morali riješiti jesu ideje, ideje, ideje!!! Odakle krenuti pri rješavanju određenog poslovnog problema? Potrebne su vam ideje. I to mnogo ideja. Ideja koje su dotada bile nezamislive. Zamisliti nezamislivo. To bi trebao biti početak. Tada je moguće učinkovito upravljati rizicima i postići konkurentsku prednost. Tada je moguće biti “korak ispred”. Upravo zato istražili smo (i definirali) primjenu kreativnih analitičkih tehnika…”
  • (Iz Pregovora knjige Kopal, R.; Korkut. D.: Kompetitivna analiza 2: strukturirane i kreativne analitičke tehnike, 2011.).
Metode i način rada

Kako bismo osigurali visoku zainteresiranost i motiviranost polaznika na usvajanje novih znanja i vještina, te ih potaknuli na preispitivanje i mijenjanje vlastitih stavova i uvjerenja po pitanju sadržaja edukacije, u radu ćemo koristiti različite metode poučavanja:

  • Igranje uloga
  • Simulacije
  • Individualni i grupni rad
  • Razne upitnike
  • Razmjenu znanja i iskustva
  • Demonstracije
  • Diskusije
    Predavači

    izv. prof. dr. sc. Robert Kopal, znanstveni suradnik; profesor visoke škole u trajnom zvanju; posebni savjetnik predsjednika Vlade RH za nacionalnu sigurnost.

    Dosadašnje profesionalno i znanstveno iskustvo: državni tajnik MUP-a RH; dekan Visokog učilišta Effectus; prodekan za R&D na Visokom učilištu Algebra te voditelj diplomskih studija Digitalni marketing i Podatkovni smjer; prodekan za nastavu na Visokoj poslovnoj školi Libertas; predavač i gost predavač na više visokih učilišta u RH i inozemstvu te na programu CROMA EduCare (Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika); savjetnik Uprave IN2 Grupe za R&D/znanstveni savjetnik; Chief Science Officer u IN2data; obavljao poslove glavnoga obavještajnog analitičara MUP-a RH; viši menadžer u POA-i i SOA-i; objavio 11 knjiga u RH i inozemstvu (Ekonomska analiza međunarodnog terorizma; Teorija igara, Tehnike kompetitivne analize i dr.); autor više poglavlja u knjigama te 60+ stručnih i znanstvenih radova u RH i inozemstvu; voditelj i predavač na 100+ poslovnih i analitičkih radionica u RH i inozemstvu (trenirao policijske službenike 11 država); dizajnirao nekoliko specijaliziranih informacijskih sustava; certificirani trener obavještajne analitike  i analitičkog SW (20+ certifikata); član IALEIA-e i BDVA; izvršni urednik u International Journal of Digital Technology and Economy te član uredništva u International Journal of Economics & Management Sciences; izlagao na mnogim domaćim i međunarodnim konferencijama te sudjelovao i vodio više nacionalnih i međunarodnih analitičkih projekata; član Nacionalnog vijeća za kibernetičku sigurnost; član Matičnog povjerenstva za društvene znanosti; član Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala; član nacionalnog tima RH – Europski Big Data Hackathon 2017. koji je osvojio 1. mjesto.

    Najnovija knjiga “Kreativnost 4.0: evolucija i revolucija” objavljena je u listopadu 2018. godine.

    Cijena studija i načini financiranja

    Cijena studija ovisi o vrsti i modelu plaćanja. Prilikom upisa (prilikom potpisa ugovora) student odabire vrstu i model plaćanja cijene studija.

    Za detaljne informacije posjeti stranicu Cijena studija ili nas kontaktirajte!

    Trebaš još informacija o studiju ili savjet o razvoju karijere?
    Uvijek smo ti na raspolaganju.

    Profesori i predavači Effectus Visokog učilišta svojim su studentima uvijek i bez iznimke na raspolaganju. Uz njih, najčešće ćeš kontaktirati s našom referadom.

    Uvjeri se u pristupačnost svih zaposlenika Effectusa.