Datum početka: po dogovoru
Cilj radionice
Cilj je radionice Pisana poslovna komunikacija osvijesti polaznicima važnost pravilnoga pisanoga jezičnoga komuniciranja kao jednoga od oblika vlastite promocije, upoznati ih sa strukturom i načinom oblikovanja temeljnih javno komunikacijskih tekstove te otkloniti uvriježene jezične pogreške koje se javljaju u pisanoj komunikaciji, i to osobito u administrativnome stilu.
Kome je radionica namijenjena?
Članovima uprava, vlasnicima i direktorima poduzeća, menadžerima svih razina, voditeljima i zaposlenicima, te svima onima koje ova tema zanima.
Sadržaj radionice
- norme standardnoga jezika i važnost njihove primjene
- globalizacija i hrvatski jezik
- učestale pogreške u pisanju vezane uz pojedine norme standardnoga jezika
- višefunkcionalnost standardnoga jezika
- specifičnosti administrativnoga stila
- specifičnosti administrativnoga stila
- učestale pogreške u strukturiranju pojedinih pisanih alata
- formula 5 W (who, what, when, where, why) i 1H (how) u strukturiranju tekstova
- tehnika leada i struktura obrnute piramide
- strukturalno i jezično oblikovanje temeljnih administrativnih i drugih tekstova:
- poslovni dopis
- prijave na natječaj
- životopis
- motivacijsko pismo
- različiti tipovi pozivnica
- vijest, izvješće
- objava za medije /priopćenje za javnost
- hodogram
- Q & A (questions and answers) forma
- demanti
- molbe za različite tipove sponzorstava
Trajanje radionice
12 školskih sati (2 dana x 6 sati)
Raspored i mjesto održavanja
- 9.00 – 10.30 sati – Radionica
- 10.30 – 10.45 sati – Coffe break
- 10.45 – 12.30 sati – Radionica
- 12.30 – 13.00 sati – Coffe break
- 13.00 – 15.00 sati – Radionica
Mjesto održavanja: Poslovno učilište EFFECTUS, Vlaška 94, Zagreb – termini izvođenja po dogovoru
Polaznici će savladati ishode
- osvijestiti važnost pravilnoga pisanog komuniciranja
- upoznati se sa specifičnostima pojedinih funkcionalnih stilova hrvatskoga jezika (HJ)
- otkloniti učestale pogreške u pisanoj komunikaciji vezane uz pojedine stilove HJ-a
- kritički vrednovati jezični aspekt pisane poslovne komunikacije
- usvojiti trodijelnu strukturu oblikovanja pojedinih tekstova
- znati primijeniti 5 W i 1 H tehniku oblikovanja pisanih alata
- znati primijeniti tehniku leada i strukturu obrnute piramide u oblikovanju pojedinih pisanih alata
- upoznati se sa strukturalnim obilježjima pojedinih pisanih alata
- znati kako pravilno oblikovati administrativne i druge tekstove
- naučiti/osvijestiti kako primijeniti vezna sredstva na razini teksta
- znati pravilno jezično i strukturalno oblikovati sadržajem predviđene pisane alate
Metode i način rada
Predavač upoznaje polaznike s osnovnim obilježjima pisane poslovne komunikacije i specifičnostima pojedinih funkcionalnih stilova. U svladavanju sadržaja primjenjuje se problemsko-recepcijski pristup (analiza primjera dobre i loše prakse). Polaznike se na konkretnim primjerima upoznaje s temeljnim tehnikama i vještinama oblikovanja pisanih alata koje se potom uvježbavaju prema zadanim smjernicama oblikujući vlastite primjere.
- interaktivna radionica: primjeri dobre prakse
- interaktivna radionica: primjeri loše prakse
- strukturirana rasprava
- vježba: Pišimo pravilno!; jezična analiza tekstova na odabranim primjerima
- vježba: oblikovanja teksta prema modelu 5 W i 1 H
- vježba: strukturiranje teksta primjenom tehnike leada i obrnute piramide
- rad na tekstu: kritička analiza sadržaja
- rad na tekstu: kritička analiza vanjskih strukturalnih elemenata poslovnoga pisma
- vježba oblikovanja tekstova predviđenih sadržajem
Predavači
doc. dr. sc. Marijana Togonal diplomirala je 1998. na Odsjeku za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu na kojemu je stekla i akademski stupanj doktorice znanosti. Stalno je zaposlena na Odjelu za komunikologiju Hrvatskoga katoličkog sveučilišta na radnome mjestu docentice na kojemu izvodi kolegije iz jezično-komunikacijskoga područja: Hrvatski jezik, Jezična kultura i izražavanje, Uvod u akademski studij, Javni nastup i Kreativnost u odnosima s javnošću. Stručno joj je i znanstveno interesno područje vezano uz temeljne jezične djelatnosti: čitanje, pisanje, govorenje i slušanje te književne teme.
Nakon završenoga fakulteta Marijana Togonal radila je kao gimnazijska profesorica u Samoboru paralelno izvodeći nastavu i na visokim učilištima: Visokoj poslovnoj školi Zagreb, Veleučilištu VERN’ (Odnosi s javnošću i studij medija) te Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment na kojima je predavala/predaje kolegije vezane uz jezičnu kulturu – pisanu i govorenu: Hrvatski poslovni jezik, Hrvatski jezik i stil, Retorika, Kultura govora, Pisanje u odnosima s javnošću i dr. S Poslovnim učilištem Effectus surađuje na programima Voditelj/ica ljudskih potencijala i Organizator/ica i voditelj/ica odnosa s javnošću na kojima drži predavanja iz pisane poslovne komunikacije te komunikacijskih i prezentacijskih vještina.
Marijana Togonal sudjelovala je na više domaćih i međunarodnih skupova i kongresa te je uključena u nekoliko istraživačkih projekata / programa cjeloživotnoga obrazovanja. Objavila je petnaestak znanstvenih i stručnih radova, dva priručnika za nastavu te priredila dva priručnika za rad sa studentima. Osim redovne sveučilišne nastavne djelatnosti gošća je predavačica na predavanjima i radionicama iz područja svoga rada.
Cijena studija i načini financiranja
Cijena studija ovisi o vrsti i modelu plaćanja. Prilikom upisa (prilikom potpisa ugovora) student odabire vrstu i model plaćanja cijene studija.
Za detaljne informacije posjeti stranicu Cijena studija ili nas kontaktirajte!
Trebaš još informacija o studiju ili savjet o razvoju karijere?
Uvijek smo ti na raspolaganju.
Profesori i predavači Effectus Visokog učilišta svojim su studentima uvijek i bez iznimke na raspolaganju. Uz njih, najčešće ćeš kontaktirati s našom referadom.
Uvjeri se u pristupačnost svih zaposlenika Effectusa.