Datum početka: po dogovoru
Cilj radionice
Pružiti uvid u temeljne pojmove i principe teorije igara, te na konkretnim primjerima (sprječavanje ulaska na tržište, cjenovni rat, R&D, izravna inozemna ulaganja i dr.) omogućiti polaznicima razumijevanje ne-matematičkih znanja i vještina nužnih za praktičnu primjenu teorije igara u procesu odlučivanja.
Kome je radionica namijenjena?
Članovima uprava, vlasnicima i direktorima poduzeća, menadžerima svih razina, voditeljima i zaposlenicima, te svima onima koje ova tema zanima.
Sadržaj radionice
- TEMELJNI POJMOVI TEORIJE IGARA
- Raščlamba segmenata teorije igara
- Terminologija strukture igara
- KLASIFIKACIJA IGARA
- Sekvencijalne igre i simultane igra
- Igre s nultom sumom i igre s promjenjivom sumom
- Jednokratne igre i iterirane igre
- Igre sa savršenim informacijama i igre s nesavršenim informacijama
- Strateški potezi; igra i predigra
- Kooperativne igre i nekooperativne igre
- Simetrične igre i asimetrične igre
- SIMULTANE IGRE: KONCEPTI RJEŠENJA
- SEKVENCIJALNE IGRE: KONCEPTI RJEŠENJA
- ATOMSKE IGRE
- Zatvorenikova dvojba
- Igre koordinacije: igra osiguranja, kukavica, rat spolova
- STRATEŠKI POTEZI: MEHANIZMI MANIPULACIJE
- Neuvjetovani strateški potez: opredjeljenje
- Uvjetovani strateški potezi: prijetnje i obećanja
- NESIGURNOST I INFORMACIJE
- Igre s nesavršenim informacijama
- Igre s asimetričnim informacijama
- Moralni hazard i nepovoljan izbor
- Signaliziranje i provjeravanje
-
PRAKTIČNA PRIMJENA TEORIJE IGARA U SPECIFIČNIM POSLOVNIM SLUČAJEVIMA
Trajanje radionice
12 školskih sati (2 dan x 6 sati)
Raspored i mjesto održavanja
- 9.00 – 10.30 sati – Radionica
- 10.30 – 10.45 sati – Coffe break
- 10.45 – 12.30 sati – Radionica
- 12.30 – 13.00 sati – Coffe break
- 13.00 – 15.00 sati – Radionica
Mjesto održavanja: Poslovno učilište EFFECTUS, Vlaška 94, Zagreb – termini izvođenja po dogovoru
Polaznici će savladati ishode
- Na ovoj radionici bavit ćete se konkretnom poslovnom problematikom:
- obranom tržišta s obzirom na ulazak konkurenta, npr.
- je li Monopolistova prijetnja borbom vjerodostojna, odnosno uvjerljiva?
- hoće li Monopolist pokušati spriječiti ulazak?
- ako prijetnja suprotstavljanjem ne spriječi ulazak Konkurenta, postoji li način da Monopolist svoju prijetnju učini uvjerljivom?
- cjenovnim ratom i usklađivanjem cijena
- oglašivačkim ratom
- otvaranjem novog trgovačkog centra (ili podružnice)
- formiranjem učinkovitog projektnog tima
- postizanjem kredibiliteta
- rješavanjem informacijske asimetrije odnosno problematikom moralnog hazarda i nepovoljnog izbora
- npr. ako poslodavac zna koje su sposobnosti radnika, ali ne zna koliku je razinu napora radnik spreman uložiti, riječ je o problemu moralnog hazarda sa skrivenim akcijama
- npr. ako radnik zna koje su njegove sposobnosti, ali poslodavac to ne zna, to je problem nepovoljnog izbora
- prikrivanjem informacija i iznalaženjem informacija
- npr. ako radnik koji je upoznat s vlastitim sposobnostima može pribaviti uvjerenja o svojim sposobnostima prije nego potpiše ugovor s poslodavcem, govorimo o signaliziranju
- ako radnik pribavi potvrde kao odgovor na ponudu poslodavca o visini plaće, riječ je o provjeravanju.
- Također ćete saznati odgovore na primjerice sljedeća pitanja:
- Kako može ponuda od 97,5$ po dionici pobijediti u nadmetanju sa ponudom od 102$?
- Zašto su proizvođači cigareta bili “sretni” kada su zabranjene reklame na televiziji?
- Koje su to poslovne situacije u kojima je u našem najboljem poslovnom interesu da nas netko “ucjenjuje”?
- Zašto biste u posljednjih 5 minuta nogometne utakmice pokušavali dati gol sebi i/ili protivničkoj ekipi? I kakve to veze ima s teorijom igara?
- Kako poslovno uspješno igrati igru ultimatuma…kukavice…borbe spolova…?
- Zašto je najvažnija igra u poslovanju zatvorenikova dvojba?
- Kako učinkovito poslovno primijeniti strateške mehanizme manipulacije: prijetnju, obećanje i opredjeljenje?
- Teorija igara omogućiti će Vam da “pobijedite” i kada objektivno to niste u stanju.
- Kako je to moguće?
- Tako što ćete primjenom teorije igara maksimizirati poslovni rezultat u slučaju pobjede i minimizirati gubitak u slučaju poraza.
- Ponekad su naše poslovne situacije određene postavkama temeljem kojih i uz svu stručnost i znanje nije moguće pobijediti. Ponekad i gubimo.
- Teorija igara pomoći će Vam da pobijedite kada god postoji mogućnost pobjede. A ako već morate izgubiti, pomoći će Vam da izgubite “s najmanjom mogućom razlikom”.
- …
- Paul Samuelson:
- …”To know game theory is to change your lifetime way of thinking”….
- …”To be literate in the modern age, you need to have a general understanding of game theory.”
Metode i način rada
Kako bismo osigurali visoku zainteresiranost i motiviranost polaznika na usvajanje novih znanja i vještina, te ih potaknuli na preispitivanje i mijenjanje vlastitih stavova i uvjerenja po pitanju sadržaja edukacije, u radu ćemo koristiti različite metode poučavanja:
- Igranje uloga
- Simulacije
- Individualni i grupni rad
- Razne upitnike
- Razmjenu znanja i iskustva
- Demonstracije
- Diskusije
Predavači
izv. prof. dr. sc. Robert Kopal, znanstveni suradnik; profesor visoke škole u trajnom zvanju; posebni savjetnik predsjednika Vlade RH za nacionalnu sigurnost.
Dosadašnje profesionalno i znanstveno iskustvo: državni tajnik MUP-a RH; dekan Visokog učilišta Effectus; prodekan za R&D na Visokom učilištu Algebra te voditelj diplomskih studija Digitalni marketing i Podatkovni smjer; prodekan za nastavu na Visokoj poslovnoj školi Libertas; predavač i gost predavač na više visokih učilišta u RH i inozemstvu te na programu CROMA EduCare (Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika); savjetnik Uprave IN2 Grupe za R&D/znanstveni savjetnik; Chief Science Officer u IN2data; obavljao poslove glavnoga obavještajnog analitičara MUP-a RH; viši menadžer u POA-i i SOA-i; objavio 11 knjiga u RH i inozemstvu (Ekonomska analiza međunarodnog terorizma; Teorija igara, Tehnike kompetitivne analize i dr.); autor više poglavlja u knjigama te 60+ stručnih i znanstvenih radova u RH i inozemstvu; voditelj i predavač na 100+ poslovnih i analitičkih radionica u RH i inozemstvu (trenirao policijske službenike 11 država); dizajnirao nekoliko specijaliziranih informacijskih sustava; certificirani trener obavještajne analitike i analitičkog SW (20+ certifikata); član IALEIA-e i BDVA; izvršni urednik u International Journal of Digital Technology and Economy te član uredništva u International Journal of Economics & Management Sciences; izlagao na mnogim domaćim i međunarodnim konferencijama te sudjelovao i vodio više nacionalnih i međunarodnih analitičkih projekata; član Nacionalnog vijeća za kibernetičku sigurnost; član Matičnog povjerenstva za društvene znanosti; član Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala; član nacionalnog tima RH – Europski Big Data Hackathon 2017. koji je osvojio 1. mjesto.
Najnovija knjiga “Kreativnost 4.0: evolucija i revolucija” objavljena je u listopadu 2018. godine.
Cijena studija i načini financiranja
Cijena studija ovisi o vrsti i modelu plaćanja. Prilikom upisa (prilikom potpisa ugovora) student odabire vrstu i model plaćanja cijene studija.
Za detaljne informacije posjeti stranicu Cijena studija ili nas kontaktirajte!
Trebaš još informacija o studiju ili savjet o razvoju karijere?
Uvijek smo ti na raspolaganju.
Profesori i predavači Effectus Visokog učilišta svojim su studentima uvijek i bez iznimke na raspolaganju. Uz njih, najčešće ćeš kontaktirati s našom referadom.
Uvjeri se u pristupačnost svih zaposlenika Effectusa.