Regionalni razvojni forum – Obrazovanje u fokusu
Robert Kopal: Umjetna inteligencija u školama samo ako je regulirana
- Umjetnu inteligenciju treba regulirati upravo zato da bi uspjela
- Ako bude regulirana, zadobit će povjerenje, a tada će se i koristiti, tvrdi predsjednik Uprave Effectus veleučilišta i dodaje da je, u tom smislu, prijeko potrebna obvezujuća globalna rezolucija na razini Ujedinjenih naroda
„Kako digitalizacija i umjetna inteligencija mogu unaprijediti obrazovanje, naslov je panel rasprave održane u sklopu konferencije Regionalni razvojni forum – Obrazovanje u fokusu, u organizaciji Hrvatske zajednice županija. U svojstvu panelista na Forumu su sudjelovali Tomislav Bolanča, prorektor za poslovanje i digitalizaciju Sveučilišta u Zagreb, Robert Kopal, predsjednik Uprave Effectus veleučilišta i član Povjerenstva za etičnu promjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, Hrvoje Balen, predsjednik Upravnog vijeća Sveučilišta Algebra i Vesna Hajsan-Dolinar, zamjenica županice Karlovačke županije.
„Ne znam bih li plakao ili iskočio iz kože … jedna polovica mene bori se protiv umjetne inteligencije i smatram da bismo trebali biti oprezni oko njezine primjene“, kazao je Robert Kopal i iznio niz podataka iz istraživanja, koje je proveo američki PEW Research Center, koje govori da čak 74% roditelja djece u dobi od 0-2 godine kaže da njihova djeca konzumiraju TV sadržaje, čak 49% smartphone i 9% gaming. Nadalje, u dobi od 3-4 godine, 25% roditelja kaže da njihova djeca konzumiraju igrice i 62% da koriste smartphone. U dobi od 5-8 godina, djeca više koriste tablete (81%) nego smartphone (59%), igrice igra njih 58%. U dobi od 9-11 godina, tableti 78%, smartphoni 67%, 73% računala i 68% igrice. Čak 60% djece počelo je koristiti smartphone prije 5. godine života.
“Kada djeca koriste umjetnu inteligenciju u obrazovanju, jedna od posljedica može biti da dugoročna memorija ne dobiva sadržaj’“, kazao je profesor Kopal. Prema njegovu sudu, djeca bi trebala početi koristiti mobitel tek nakon 13. godine života, a to je odgovornost i roditelja, što su okupljeni pozdravili pljeskom. „Da li stvarno želimo uvesti digitalnu tehnologiju u vrtiće, zapitao je sudionike i dodao: „Razvijajmo kreativu i kritičko razmišljanje kod djece da bi se razvili u holističke osobe, dodao je Kopal. On je naglasio kako je prvenstveno protiv nekritičkog korištenja umjetne inteligencije. „Umjetnu inteligenciju treba regulirati upravo zato da bi uspjela. Ako bude regulirana, zadobit će povjerenje, a tada će se i koristiti, tvrdi Kopal dodavši kako u tom smislu je prijeko potrebna obvezujuća globalna rezolucija na razini Ujedinjenih naroda.
POSTANI NAŠ STUDENT
Ispuni obrazac i kontaktirat ćemo te za više informacija
PRATI NAS